fredag 1 februari 2013

Om fyra månader…


är temat för denna veckas Blooming Friday. Fler bidrag hittar du som vanligt hos bloggen Bland rosor och bladlöss.


Just nu har vi vinter även om våren visar sig lite sporadiskt ibland och just nu har vi, både min man och jag det riktigt bra men hur det ser ut om fyra månader står skrivet i stjärnorna.
Förra våren miste vi en gammal god vän, något vi inte alls hade räknat med eller trott, man har ju evigt liv, eller hur; ))

 
Ju äldre jag blir ju försiktigare blir jag med framtida drömmar. Visst har jag planerat för vårens grönsakssådder och visst står de inkrukade lökarna och väntar på uppmärksamhet och värme, men att skriva ut påståendet – om fyra månader är det så här – det vågar jag inte.
 
 
Bilderna är från förra årets maj-juni skifte.
Trevlig helg!

27 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert hos dig!! Så mycket inspiration och ögongodis du bjuder på.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Njutbara vår/försommarvyer hos dig. Ger energi här där temperaturen dalar mer och mer.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Förstår dig helt och fullt!
    Vilket vackert staket på sista bilden. Var har ni skaffat det?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Jag förstår helt din känsla! Ibland är det svårt och känns fel att se in i framtiden.....
    Men tack för fina bilder och må gott!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Så sant det du säger. Livet är så skört, man vet inte vad som händer i morgon. Man får vara tacksam om man är frisk och kan njuta av livet, det är en underbar gåva./Kram Titti

    SvaraRadera
  7. En så flott hage viser at her må det være engasjement og livslyst. Måtte du få 4 måneder, 16 måneder, 28 måneder........

    Brita





    SvaraRadera
  8. Vackra bilder. Själv hoppas jag på att denna våren blir annorlunda än i fjor.
    När jag gick ut en runda med Daddis nu i kväll, så snöade det. Jag vill ha vår
    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Du har en sån underbar trädgård,den första bilden har etsat sig fast på min näthinna, så vacker!
    Ja livet kan vara orättvist ibland!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Kan man leva och njuta i nuet så är det nog det bästa. Ingen som vet vad som händer i morgon...Men hoppas kan man ju, att man får vara med en stund till :-) Ljuvliga bilder från din trädgård, verkligen något att längta till ! Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  11. Underbara vårbilder från din fina trädgård! Det är tur man inte kan se in i framtiden, hoppas du och S får ha det fortsatt fint;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  12. Även jag fastnar för staketet på sista bilden! Ser ut att vara gjort av rostiga järnremsor - stämmer det och var får man tag på sådana?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Så fint med myskmadran som rinner runt den lilla flätade kanten.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder. Livet är förgängligt, sorgligt men ofrånkomligt. Man får passa på att fylla dagarna med bra saker:)

    SvaraRadera
  15. Nää man vågar kanske inte, men man hoppas att det ser ut så.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  16. Förstår din försiktighet...livet är så föränderligt och vad det har i sin plan vet man ej...!
    Tack för alla underbara bilder som du bjuder på...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  17. Ja håller verkligen med dig.
    Man kan aldrig veta framtiden så jag försöker tänka bara lite framåt, fast våren längtar jag verkligen till hoppas på en fin vår och försommar.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  18. Så fint med myskmadra och hosta tillsammans.
    Fördelen med att bli äldre kanske är att man verkligen uppskattar stunden man är i också? Så är det i alla fall för mig, lite mer för varje år. :-)

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara bilder du visar! Och som flera andra så undrar jag vart man får tag i det rostiga staketet på sista bilden?
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  20. mmmmmmmmm,,,,,,,,ser superfint ut, svårt å föreställa sig nu......
    å missa nu inte...

    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  21. Visst är det sant som du skriver - vi vet ingenting om morgondagen. Ändå är man, inte minst som trädgårdsmänniska, allt för benägen att leva i framtiden. "...nästa år när jag har flyttat det där..." och "...om några år, när vi har byggt dammen..." Samtidigt är man verkligen just här och nu när koltrasten sjunger om våren och när honungsrosen blommar blommar som en tok. Det är dubbelt!
    Kram Ester

    SvaraRadera
  22. Så fint! Ja, som andra så fastnar jag för ditt kantstaket. Funderar genast på om jag kan åka till järnhandlarn och åstadkomma något liknande...

    SvaraRadera
  23. Som tur är så går tiden fort!
    Snart är vi där.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  24. Tack Birgitta för att du delar med dig av fina gröna bilder.Längtar:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Vad fint du har det. Är det måntro myskmadra på bilden längst ner?? Gillar staketet på den bilden .

    Kram

    SvaraRadera
  26. jag håller med det känns inte så där viktigt att planera allt, det får bli lite spontant också. men tulpaner kan jag inte vara utan du har ju också en massa fina vårblommor ser jag.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera