lördag 17 augusti 2013

Fler höjdpunkter när det gäller trädgårdsbesök…

När vi nu i sommar äntligen skulle norrut tog jag kontakt med Charlotte i Sundsvall. 


Hennes/deras trädgård hade jag sett så mycket fint ifrån via bloggen så jag var mer än nyfiken på hur det såg ut i den i verkligheten.




En regnig förmiddag i början på juli välkomnade hon oss med ett  Hej – Vill ni ha kaffe? 


Nu i efterhand önskar jag att jag haft ett stort paraply med mig, det regnade nästan hela tiden vi var där, så att jag hade vågat ta fram kameran lite oftare och tagit fler bilder från hennes härligt smakfulla trädgård för att kunna visa er och för att själv få inspiration.


Vi pratade bl.a kirskål. Hade precis sett hur vackert de lyft fram det svårutrotade ’ogräset’ på Hildasholm. Då visade Charlotte hur hon hade tacklat ’problemet’….. minst lik fint.


 Bilderna, de få jag tog, kommer här…






Tack Charlotte för att du tog emot oss!



8 kommentarer:

  1. Hejsan Birgitta!
    Vilka härliga bilder från en fantasifull trädgård! Alltid trevligt att få 'besöka' en trädgård med någon annans ögon. Du är en mästare på att tolka trädgårdar:)!/Anja

    SvaraRadera
  2. Så kul med besök hos likasinnad...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Men så vackert!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Superfina foton du tagit från Charlottes vackra trädgård.
    Det är så kul att få se trädgårdar i verklighet som man tidigare bara har sett på bild.
    Det är inspirerande och roligt.

    Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Hennes trädgård skulle vara himmelskt att få se i verkligheten. Tack för bilderna.

    SvaraRadera