fredag 20 september 2013

Inte lätt att välja.


Om jag var en blomma skulle jag (vilja) vara en… är temat i Blooming Friday den här veckan. Att bara välja en kan jag inte.


Nu under sista tredjedelen av september skulle jag välja att vara en tidlösa, en som precis just börjat slå ut och vars lila blommor ännu inte lagt sig som divor i rabatten utan som fortfarande står så upprätt och fint bland allt det brungröna och lite vissna


eller möjligen en stjärnflocka, en som fått ny kraft under sensommaren och som återigen visar upp sina spröda ljusrosa blommor bland höstförfallet.


Skulle jag få samma fråga i mars månad blev svaret utan tvekan, en blåsippa, en Hepatica nobilis, även om bilden jag visar är på en Hepatica transsilvanica.

Nog är det härligt att det finns så många ’vackra’
att man inte riktigt kan bestämma sig ;-))


Trevlig helg!

15 kommentarer:

  1. Vackra bilder och härlig tolkning....visst var det svårt=)


    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Inte lätt att välja vem man vill vara.
    Ha en fin helg/Gunsan.

    SvaraRadera
  3. Tycker du skall välja stjärnflockan! Två blomningar på en säsong och därtill vacker, det är ju nästan som ett Kinderägg!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Umulig å velge (rett).
    Blåveis synes jeg også er et fristende valg!

    SvaraRadera
  5. Riktigt svårt att välja:) Men jag tycker du prickat helt rätt.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hehhee fru Glädjekällan! Håller med om Ruben samtidigt som jag tycker att du är en riktig blåsippa, en av mina favvoblommor:)!/Anja

    SvaraRadera
  7. Blommorna har många uttryck, precis som vi själva.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller nog med Anja,jag tänker nog på dig som en vacker blåsippa.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Ja nå er det virkelig tiden for , ja nettopp tidløs :) Her står mange i blomst og enda flere står klar til å åpne seg om det blir litt sol. Flotte høstløker :) God helg!

    SvaraRadera
  10. Det kan ju gott vara så att varje tid har sin blommas kärlek för sig.
    ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Ja det var verkligen inte lätt att välja! Därför frågade jag folk vad de tyckte... Skulle jag inte gjort!

    Du gjorde bra egna val!

    SvaraRadera
  12. Ja, riktigt svårt att bestämma sig . Fina foton . Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken tur att man kan välja fler :-) Jättefina!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Vilken otrolig bild på tidlösan. Fantastisk.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera