tisdag 13 juni 2017

Sex trädgårdsbesök så här i början av juni.

Under helgen som gick var jag på Trädgårdsamatörernas riksmöte i Kalmar. Hela lördagen åkte vi runt och tittade på olika trädgårdar och innan dagen var slut hade jag fått besöka sex stycken. 









Den ena trädgården var inte den andra lik. Vi har alla olika grundförutsättningar, tänker och tycker olika och det är just olikheterna som ger inspiration, idéer och nya trädgårdstips. Att få besöka andras trädgårdar, se hur de planerat och byggt upp sin trädgård och vilka växter de valt är både energigivande och väldigt roligt.
Personligen blev jag förtjust i alla fina och frodiga grönsaksland jag såg. Kanske för att jag själv återigen tycker det är minst lika roligt med grönsaker som prydnadsväxter.

  
Potatisplanta i blom. Kan det kanske bli egna färska potatisar till midsommar?




Namn på växterna har jag inte. Bilderna jag visar speglar bara lite av det jag själv föll för. 
Inte bara gissar utan vet sedan förra året då BoD-kretsen ansvarade för riksmötet  att det under våren innan allt drar igång inte finns mycket tid över för att njuta av den egna trädgården. 



Hoppas nu när allt är över att det blir fint sommarväder så att alla som ställde upp och visade sina trädgårdar får tillfälle att slita lite på sina trädgårdsstolar så att lava och mossa inte får allt för mycket fäste.

Många tack till Ölands och sydöstra Smålands TrädgårdsAmatörer för en trevlig helg!





5 kommentarer:

  1. Ja trädgårdarna var verkligen olika även på turen med buss B som jag åkte i. Andra riksmötet för mig och så trevligt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Du beskriver känslan så bra, det är verkligen inspirerande och härligt att få besöka andras trädgårdar :) Det var som alltid en underbart trevlig helg på riksmötet. Trevligt att få träffa "Sune" ;)Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Låter härligt och visst är det inspirerande även om vi väljer olika inriktningar för odlandet. Kul travestering mellan det mossiga och rena träet.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha det verkligt trevligt på era riksmöten. Tycker det är verkligt modigt av de som ställer upp och visar sina trädgårdar. Förstår att ni fått se mycket fint.
    Även om grönsaker fortfarande lever i skymundan i trädgårdssammangang är det roligt att intresset ökar och numera kan man ju både samla ovanliga grönsaker, plantera vackert och odla året runt precis som med övriga trädgårdsväxterna.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Tack för titten. Håller med om att det finns mycket bra inspiration i privata trädgårdar. Där kan man översätta till sin egen.
    //Helene

    SvaraRadera