lördag 23 december 2017

Det är något visst med kvällen före julafton..

Köksgolvet är tvättat, 


granen klädd 


och bordet dukat. 
Tv har vi ingen så jag har blivit sittande en stund vid datorn medan jag väntar på att skinkan vi ugnsbakar skall bli klar. Brödet, bohuskakorna jag numera bara bakar till jul, ligger på köksbänken och väntar. Hör att maken vispar ägget till griljeringen så jag misstänker att skinkan snart är klar. Att gå och lägga sig utan en skinksmörgås så här dan före dan går bara inte.
Har ju redan önskat er alla en riktigt God Jul men jag gör det en gång till.

En riktigt God Jul!

7 kommentarer:

  1. Det kan man göra flera gånger :) Visst är kvällen speciell. Vi doppade i grytan och provsmakade gröten. Därefter blev det whistspel. Lugnt och härligt.

    önskar er en riktigt God Jul! Carina

    SvaraRadera
  2. Det låter lugnt och stämningsfullt. Skinksmörgås blir det alltid för oss vid tolvslaget då vi önskar varandra god jul och lyssnar på Jussi Björling när han sjunger O Helga Natt på radion.

    En God Jul till dig också!
    /Anita

    SvaraRadera
  3. Vi smakade på skinkan igår kväll, smakar så gott dagen före. Du har dukat så fint, och riktigt fina dekorationer i granen.
    Önskar er en riktigt God Jul!
    /Marika

    SvaraRadera
  4. Känner nästan skinkdoften...
    God jul och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Ser fint och mysigt ut hos er! Kan inte heller vara utan den där mackan innan julafton. I år tjuvstartade vi redan på fredagen. Gott!
    God Jul!

    SvaraRadera